savahastar

Alla inlägg under januari 2009

Av nicka - 25 januari 2009 20:07

 hej alla hästvänner som finns därute! idag ska jag få springa ut o röra på mig jag o Gletta ska få jobba hårt med balansen,inärheten av säva där vi bor finns det en stor hage för unghästar på sommaren,den är full av klätterbackar och det är inga små fjuttiga backar,det är höga backar,jag tror att våra ryttare skulle vilja åka planka nerför dessa höjder om det bara finns snö.Jag och Gletta fick gå uppför o nerför,jag ville gärna gena där det inte var så brant men jag fick hålla mig till de höga ställena,jag halkadelite men jag är ju broddad,på ett ställe fick jag galoppa upp det var härligt men ack så jobbigt,sedan skulle jag gå nerför men min rumpa e lite framtung så jag ville springa det vart ju som en påskjuts utan broms,men det löste sig de också.både jag o Gletta var trötta efter den turen men vi gick vidare på turen mot en stor kvarn,där var det halt så jag ville bara gå i snö så då fick jag platåskor och brodden hjälpte inte,men det gick bra för det mesta,idag har jag fått galopperat en hel del. det var skönt!

Blika/annica 

Av nicka - 23 januari 2009 19:54

 hallo därute i det vackra snövädret!

jag blika har motionerat tillsammans med sokka idag vi gick i paddocken och matte försökte få mig i bra takt för tölten,det gick sådär eftersom jag inte riktigt förstått,hur jag ska flytta mina fötter det blir oftast trav,den takten kommer jag ihåg.

sokka har däremot gjortstora framsteg med sin tölttakt men hon är ju också femgående jag blika kan bara tre gångarter,men vi ger inte upp.

ha det gott!

  annica

Av nicka - 21 januari 2009 22:10

 hej bloggen!

  vi har ju hört talas om Bambi på hal is men vem e Jerry?  ja i stallet kallas han Jerry W men han är ingen sångare :-) nej han e min travare trogne gamle Jerry 19 år fyllda aldrig sprungit på bana,men gudomligt snäll,jag kan sätta upp stor som liten han är go o rar,busar sällan!   (busar aldrig med liten ryttare) nattis är stor ryttare och ska idag prova tölt ja han kan "tölta" och trav i sällskap med mig o Blika,lilla Blika ska jobbas i trav förhållning,lugn skritt och lugn trav,jag lägger nog in lite tölt också,hon är tregångare bara,men tölten gör vi framsteg på.

Annica!

Av nicka - 20 januari 2009 22:00

 Hej bloggen!

Idag ska jag o nattis rida två damer i paddocken! Jag rider Sokka och har tänkt jobba henne med sidoförflyttning,det går riktigt bra faktiskt! Jag ska även träna henne i mera stilren tölt,hon är femgångare men behärskar just i dagsläget fyra.

Nattis får träna sig på sidoförflyttning så hon vet hur det ska kännas,hon får även finslipa känslan för tölten,så hon vet att hon gör korrekt signal och får Gletta att visa det.

               Annica!


Av nicka - 19 januari 2009 21:46

 hej bloggen! idag har gisli försökt förklara för oss trögtänkta att vi ska ta ut svängen i paddocken med sidoförflyttning,vi måste också tänka hur vi gör så att vi gör likadant var gång,det blir lättare för hästen att förstå då.

jag red Blika som är ett vackert isabellsto m lykta som vi fått äran att låna i tre år om allt går bra.TACK ÅSA!

Liz red sitt ungsto Gletta dem kämpar på!

Nattis red Thula som är en stadig häst som börjar hänga med i svängarna,hon har varit mammaledig ofta!Det gick hyfsat bra för dem.

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards