savahastar

Alla inlägg under februari 2009

Av nicka - 23 februari 2009 16:47

hej bloggen!

idag ska jag få träna på gångarter för matte,och hon ska lära sig sitta rätt,för då blir det lättare för mig att tölta säger vår instruktör.jag gjorde stora framsteg kan jag tala om,jag kan tölta matte ska lära sig hon också.

mvh blika annica!

Av nicka - 11 februari 2009 22:38

hej idag har vi ridit bortåt hårsbäck med Gletta o liz vi har jobbat med tölt,matte sitter bättre vilket gör att jag blika kan jobba mer,

jag har lättare med belastningen på mina egna fötter och får lättare in gångarterna,idag var vi riktigt nöjda med tölten jag har fått in takten och ska bara lösa språnget och rörelsemomentet.

Blika Annica

Av nicka - 10 februari 2009 22:28

vädret vackert!snön glimmar! vi är fyra som gör sällskap!

-jocke travar mest,lite tölt på Sokka,o en enkel galopp!

-liz rider Gletta i arbetstempo tölt,arbetstempo trav,ökning minskning,sidoförflyttning.

-Heljar o Theresia rider i tölt,trav galopp,heljar ser så lätt ut fast han är välväxt o grov,man verkligen ser hans avstamp i var steg.

-Annica o Blika tränar mkt sittning rätt över hästen,tar några töltsteg,med framgång,travar väldigt tydligt och resligt men vi kan bättre,släpper Blika upp till tempoväxlad galopp,mkt bra!

annica blika

Av nicka - 9 februari 2009 22:21

snön virvlar så vackert vi vill ut o pulsa i snön,så det bara yr om oss.

tänk er jag med min vackra isabellfärg springande/flygande över vidder av snö! jag tar ut steget så mkt jag kan sedan minskar vi lite,ökar steget,släpper taget och jag galopperar som jag vill med lösa tyglar,matte hon andas in den sköna luften och snöflingorna busar runt våra huvuden,vi springer så härligt så vackert,jag älskar detta liv!

snöiga hälsningar Blika o matte!

Av nicka - 8 februari 2009 22:18

hej igen! idag ska vi vara i paddocken och jobba med tempoväxlingar,sidoförflyttningar,tölta om matte lärt sig att sitta mitt över hästen,Gisli säger att vi gör framsteg,men det är en bit kvar.

annica/blika

Av nicka - 6 februari 2009 22:16

ridning över vidderna runt vilstena  snön virvlar och vi flyger fram!

blika/annica

Av nicka - 5 februari 2009 12:54

hej igen!

nu är det torsdag och vi alla fyra hästar ska få ut o motioneras,under em det blir bra vi hör av oss närmare då vi vart ute.

Av nicka - 2 februari 2009 12:55

idag fyller mtte år så hon har varit hemma o tagit emot gäster och vi får vila mvh Blika o matte

Ovido - Quiz & Flashcards